FCA Poland nie rekomenduje

FCA POLAND nie rekomenduje instalacji Tartarini do JEEP SRT 6,4 Z informacji od dyrektora FCA POLAND, wynika, że nie rekomendują instalacji gazowych Tartarini do modelu Jeep SRT 6,4, której dystrybutorem jest Auto Gaz Śląsk Katowice. Zadajemy sobie zatem pytanie jeżeli FCA POLAND nie rekomenduje tej instalacji do modelu Jeepa SRT 6,4 to dlaczego dealerzy montują tą instalacje pomimo wiadomych skutków.

Skutki te to niestety awarie silnika i nie tylko. Wszyscy wiedzą, że ta instalacja nie daje sobie rady z tym silnikiem a pomimo to instalują taka instalację zabezpieczając się kwitami które zabezpieczają dealerów przed odpowiedzialnością.  Dealer w takim przypadku sprzedaje pojazd a potem niech się klient martwi. Z rozmowy z pracownikiem POL-Car z Poznania otrzymaliśmy informację, że ta instalacja jest tak konfigurowana żeby był dotrysk paliwa bo w innym przypadku samochód sobie nie radzi. Natomiast z rozmowy z pracownikiem Auto Gaz Śląsk z Katowic dostaliśmy potwierdzenie, że jeżeli instalacja jest źle wyregulowana to będzie mogło dochodzić do detonacji w silniku. Detonacje wpływają nie tylko na uszkodzenia silnika ale oraz uszkadza inne podzespoły pojazdu.

Zatem strony jakimi są dealer i dystrybutor instalacji gazowej Tartarini wiedzą z cała pewnością, że ta instalacja doprowadza to uszkodzenia silnika. Niestety nie biorą pod uwagę zagrożenia jakie niesie tak jeżdżąca bomba nie tylko dla pojazdu ale również  dla człowieka bowiem w przypadku zatarcia silnika przy szybkiej jeździe gdy doszłoby do zablokowania silnika lub tzw. kopyta czyli wywalenia korbowodu bokiem może dojść do katastrofy w ruchu lądowym.  Znamy kilka obecnie przypadków zatarcia silników spowodowanych właśnie instalacją gazową marki Tartarini. W chwili obecnej TV Press wspólnie z Panem Rafałem rozważa przeprowadzenie badań na emisje spalin ponieważ jest duże prawdopodobieństwo, że pojazdy z taką instalacją nie spełniają wymaganych norm.