Grupa Lotos rozważy udział w rozbudowie Portu Gdańsk

0
4083
Bydgoszcz, 27.02.2018. Stacja paliw Lotos. (tż/doro) PAP/Tytus Żmijewski

Wiceprezes Grupy Lotos ds. inwestycji i innowacji Patryk Demski poinformował PAP, że “po zakończeniu Projektu EFRA (Efektywnej Rafinacji – PAP) Grupa rozważy swój udział w projekcie rozbudowy portu zewnętrznego realizowanego w Porcie Gdańsk”.

“Na projektowanych nabrzeżach moglibyśmy umiejscowić infrastrukturę wykorzystaną do obsługi wielkiego frachtu morskiego. Alternatywą zwiększenia wydajności logistycznej, może być budowa własnego nabrzeża i terminalu na Martwej Wiśle. Eksperci Lotosu analizują trendy rynkowe i próbują zdefiniować możliwości, jakie stoją przed Grupą po zakończeniu Projektu EFRA” – poinformował. Ocenił, że dzięki tej instalacji, spółka mogłaby m.in. zwiększyć produkcję paliw bunkrowych dla statków.

Wiceprezes zaznaczył, że po uruchomieniu projektu EFRA, Grupa chciałaby rozwinąć swoją ofertę dot. rynku paliw alternatywnych. “To paliwa gazowe – LNG, CNG, LPG – ale również i wodór, który w rafinerii dobrze znamy” – mówił.

Dodał, że teraz działalność Grupy opiera się na dwóch filarach – poszukiwaniu, wydobyciu i dostarczaniu gazu i ropy naftowej oraz produkcji rafineryjnej. “Być może potrzebna nam jest +trzecia noga+, którą będzie np. energetyka, a może gazomobilność, LNG” – ocenił.

Demski zauważył, że “naturalną przewagą” Lotosu jest nadmorskie położenie. “Myślę o obsłudze wielkich frachtów czy budujących się wokół nas ogromnych inwestycjach w zakresie logistyki morskiej” – powiedział.

Grupa Lotos poinformowała niedawno, że opóźnia o miesiąc – do 30 czerwca – uruchomienie części kompleksu EFRA – instalacji opóźnionego koksowania DCU. (PAP)

rkj/ amac/