Premier: część pomysłów zgłaszanych na okrągłym stole może być szybko wdrożona

0
88
Warszawa, 10.05.2019. Premier Mateusz Morawiecki podczas konferencji prasowej po obradach trzeciej tury rozmów przy okrągłym stole edukacyjnym, 10 bm. na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. (mr/sko) PAP/Tomasz Gzell

Na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie zakończyła się trzecia tura rozmów przy okrągłym stole edukacyjnym. Obrady były kontynuacją wcześniejszych sesji z 26 i 30 kwietnia.

Premier, rozpoczynając piątkową debatę, podziękował wszystkim uczestnikom prac w podstolikach poświęconych tematom edukacyjnym. “Widzę już z tych prac sprawozdawczych, które do mnie spływają regularnie, że pojawiają się bardzo ciekawe pomysły” – powiedział premier.

Zaznaczył, że obrady na pewno wymagają “dłuższego cyklu spotkań”. “Ale jeżeli będą jakieś cząstkowe wnioski, propozycje opracowane, gotowe i będą miały charakter już przekonsultowany, to myślę, że warto je wdrażać sukcesywnie, nie czekając aż wszystko od samego początku do końca zostanie między wszystkimi uzgodnione, bo to może nie być takie łatwe” – zapowiedział Mateusz Morawiecki.

Premier, podsumowując sesję plenarną okrągłego stołu, podkreślił, że część pomysłów zgłaszanych podczas obrad jest już wdrażana lub są “na tyle uzgodnione, że mogą zostać wdrożone szybciej”.

Morawiecki wskazał, że należy zastanowić się także nad jakością i oceną pracy nauczycieli oraz zróżnicowaniem wynagrodzeń. Jak mówił, nauczyciele nie powinni być nagradzani tylko na zasadzie automatycznego awansu związanego z upływem czasu pracy. Jego zdaniem “nauczyciele z pasją, którzy traktują swój zawód jak misję, powinni być wynagradzani lepiej”.

Zwrócił także uwagę, że obecnie pensum polskiego nauczyciela jest najniższe w UE i w OECD. (PAP)

kkr/ ozk/ dst/ amt/ iżu/ wk/ joz/